• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Thursday, July 2, 2015

Report: Mazda Won't Build More Powerful Miata

155 horsepower is enough, says the company. That means no Mazdaspeed MX-5 is likely. Luckily, the standard Miata is great as-is.


Now here’s a report from Top Gear that, first of all, has nothing to do with a loud, belligerent ex–TV-show presenter but that still has us torn. Pertaining to the all-new Mazda MX-5 Miata sports car, which already is a staff favorite here at Car and Driver, the crew over at Top Gear uncovered that there is not, in fact, a faster version of the two-seat roadster in the works. With rumors swirling of a spicy Mazdaspeed-branded Mazda 3, the news is surprising, to say the least.


On the one hand, we’d never argue against a fine-driving car like the Miata getting more power; on the other hand, you have to admire Mazda’s ballsy fixation on getting the Miata’s driving experience just right, even if that means selling a car with just 155 horsepower in a world prowled by Hellcats and Veyrons. Apparently, Nobuhiro Yamamoto, the program manager for the 2016 MX-5 Miata, agrees with the latter sentiment, telling Top Gear at the Goodwood Festival of Speed that his plucky little sports car isn’t about performance numbers at all. In Yamamoto’s words, “What’s very important to me is the feeling, and that you are happy driving it. I don’t want any more power or torque for the MX-5, but the sensation is important.”



You can read Yamamoto’s full statement over at TG, but the gist is that a higher-performance Miata, much like the turbocharged Mazdaspeed Miata sold from 2004–05, comes saddled with too many compromises to the basic Miata ethos to pass muster today. Add power, and the balance of the car’s power and handling shifts; add power, and the price goes up; add power, and you stray away from the lighthearted, fun roadster concept. For now, the Miata will remain exactly what it wants to be, something we’re very okay with. We should also point out that Yamamoto missed one key point in his remarks to TG: The current Miata, despite its meager power, is the quickest ever, hitting 60 mph in 5.9 seconds in our testing thanks largely to its low curb weight. If you want more, perhaps try sticking it out for the next-generation Subaru BRZ/Scion FR-S, which assuredly will pack more than 155 ponies and are rumored to be developed on MX-5 bones.


Source: Car and Driver